Thursday, May 26, 2016

Aku , Dia & Sesuatu

Sighh ... harus bagaimana aku ungkapkan perasaan ini .. yang datang bagaikan angin yang menghembus ...
hilang bak kabus tatkala malam berkelam ...


Song played while I'm wrote this blog : Gun N' Roses - Don't Cry


Fuhhhhhh ~~~
Berat ... sangat berat , untuk aku ungkapkan semuanya .

Ianya bagai disusun begitu cantik dan rapi , oleh Dia untuk hambaNya ...

Okay , let me start from here .....
Aku punyai seorang gadis , yang dinamakan sebagai "S" .
Aku dan S punyai hubungan yang boleh dikatakan sebagai seorang kekasih , seorang kawan , dan seorang yang melengkapi hidup aku.
Tapi malangnya .. dia hubungi aku pada minggu yang lepas , mengatakan bahawa Ibunya menyuruh die berkahwin dengan seseorang ..
Lantas menyebabkan , aku rasa kelu .. duka dan pasrah ..

Ya , memang aku mengatakan aku tidak meletakkan hati lebih pada 20% kepadanya ..
Tapi 20% ini yang menyebabkan aku sakit hati .. dan pasrah .

Tapi pada masa yang sama , aku berkenalan pula dengan seorang gadis yang dinamakan sebagai "L" ..
L bagi aku adalah seorang gadis yang di mana , aku tertarik akan sesuatu pada dirinya yang aku sendiri pun tidak pasti ..

Nak dikata pada rupa , tidak sama sekali ...
Nak dikata pada badan , tidak sama sekali ...
Nak dikata pula pada budi dan jiwa , hurmm mungkin boleh jadi ..


Kerna ianya sesuatu yang aku sendiri pun tidak mengerti , fahami tetapi aku begitu tertarik kepadanya ..
Adakah ini yang dinamakan sebagai cinta ?
Ataupun hanya sekadar perasaan aku sendiri .. hurmm aku pun tidak pasti ...

Kerna pada status dirinya , dia sudah dimiliki oleh seseorang ..

Dan kerna itu jualah , aku jadi serba salah dan buntu dengan keadaan seperti sekarang.
Aku punya kekasih , yang bakal berkahwin .. dan dia punya kekasih.
Dan dia ada meluahkan yang dia juga tertarik seperti mana aku tertarik kepada dia ...
Namun , adakah ianya akan berterusan .. atau hanya sebagai picisan yang bermula dengan kata , dan berakhir dengan kehilangan ?

Aku sudah tidak sanggup kehilangan sesuatu yang aku sayang ... ya aku sudah mula rasa sayang kepada dia .
Tapi harus bagaimana , aku luahkan ini ... hanya di tempat yang tiada orang , sepi seperti blog aku ini jualah aku luahkan segala rasa yang terpendam di dalam jiwa aku yang berkecamuk , bergelogak ibarat ombak yang tidak bertepi ..

Mungkin bagi kamu , wahai pembaca .. Aku tidak setia .. namun apa yang kamu boleh buat , jika seseorang yang kamu cintai .. akan berkahwin dengan orang lain .. dan pada masa yang sama , kamu berjumpa dengan seseorang yang kamu rasa boleh membuatkan kamu , adalah kamu ... dan kamu selesa dengannya ??

Entahlah .. nak dikata aku berbohong kepada perasaan aku ..
Aku amek berat , aku sayang dan jika jodoh aku dengan "L" , aku terima .
Aku cuma boleh berdoa ... agar aku tidak lagi kehilangan seseorang yang aku sayang .. dan tidak lagi bertepuk sebelah tangan ...


No comments: