Wednesday, February 11, 2015

Bab ke seratus 30 muka surat : Perkahwinan

Dewasa ini , aku kian diperlihatkan oleh keindahan serta mimpi ngeri akan sesuatu yang kita panggil "Perkahwinan".
Bla... bla ... bla ... bla ...

Ahhhh ~~ malasnye utk aku taip macam tu . Aku lebih suke dengan cara aku yang sebegini .
Banyak kali aku ditanya soalan sebegini rupe ...

Bile nak kawin ?
Dah ada calon ke ?
Bile nak bawak jumpe ?

Begitu banyak sekali soalan yang dituju kepada aku .
Sampaikan aku bermimpi pada pagi tadi , berkahwin dengan seseorang .

Aku tidak kenal siapa kah dia ?
Aku tidak tahu asal usul dia ?
Aku tidak tahu serba serbi tentang dia ...

Yang aku tahu , aku berjumpa dia di sebuah rumah .
Di mana , aku duduk bersama keluarga aku , bertandang ke rumah seseorang .
Entah macam mana , si bapa kepada gadis tersebut bertanya kepada aku ,
"Awak nak kawin tak skarang ? "
Aku menjawab "Kalau ada calon , apa salahnya ?" , jawab ku sambil tersengih hehehe

Terus si bapa suruh aku duduk dkt dpn dia , dan jabat tangan aku serta menyuruh aku menikahi anak perempuan beliau .
Aku pun dengan satu lafaz , berjaya menjadikan gadis tersebut , isteri aku yang sah .
Pada saat tersebut , aku mengetahui akan kegembiraan serta kebahagiaan , walaupun hanya selepas akad nikah dan tanpa mengetahui apa apa pun tentang gadis itu ..
Namun perasaan itu , amat lah indah , indah yang tidak dapat ku katakan dengan kata kata ~

Dan ianya berlanjutan sehingga mimpi aku tamat .
lalu aku sedar , sedar bahawa aku perlukan seseorang utk memenuhi ruang kosong di hati aku ini .
Ini adalah satu petanda , bahawa jodoh ku sudah dekat .
Dengan siapa , tidak menjadi persoalan . Cuma apa yang aku pasti , aku mahukan kebahagiaan .

Kebahagiaan.
Kebahagiaan ...
Kebahagiann .....

itu yang aku mahu .
Di manakah kamu , wahai bakal isteri ku ~ ehehe
Dah tu je la aku nak taip .
Sebab aku taip sambil tersenyum .... keseorangan ~

No comments: