Sunday, May 25, 2014

Anak macam ini ...

Ok.
Aku tahu tajuk pada post terbaru aku ini agak terjulur sedikit satu persatu bangsat yang aku alami selama ini.
Tapi, bullshit wey !

Aku terkadang, rindukan di saat kau memanggil ku dengan penuh kasih sayang, bukan hanya dengan caci maki.
Wahai, insan yang dikenali sebagai ABAH !
Adakah kau sedar, perkataan "ANAK MACAM NI ! ANAK MACAM NI !" yang selalu kau ungkapkan dengan penuh perasaan marah, tanpa ada sedikit pun ! sedikit pun, kata2 yang penuh kasih sayang seperti dulu.

Apa, aku ini siapa bagi kamu ?
Anasir yang hanya bergelar anak mahupun si musibat yang hanya menumpang kasih (kalau ada) serta belas ihsan dari kamu, wahai seseorang yang aku damba... abah.

Apa, kamu tidak sadar akan sakitnya... cucuknya... bisa yang menular...
akibat dari kata kata itu, wahai abah ?

Apa, kamu tidak sadar, bahawa senjata yang paling tajam di dunia ini...
adalah lidah ?
Ianya pesanan dari Imam Ghazali R.A

Aku sadar, bahwa ceteknya ilmu serta iman mahupun segala-galanya di dunia ini...
jikalau ku hendak membandingkan ia dengan kamu.
Tapi percayalah...
Aku juga ingin rasa diberi kasih sayang dari keluarga...
Aku meronta. Aku kecewa. Aku sendiri.
Cukuplah didustai oleh sang mahluk yang digelar "Wanita".
Aku cuma mahu kasih sayang daripada suatu ikatan yang bergelar "Keluarga".

Tapi. Di mana?
Sejak kecil, dipukul, diheret, dihentak, dilibas, disepak, ditumbuk, sampai dikejar dengan parang.
Apa, aku ini apa ?
Bangsat barangkali ? Si penyamun ? Si gagal yang tidak bisa membahagiakan kamu, kerna aku tidak punya duit yang banyak seperti mana adik beradik aku ?

Apa, semua ini ?
Bangsat barangkali.
Biarkan aku sendiri.
Dalam dunia aku sendiri.
Tanpa ada sesiapa, yang menemani.
Cukup hanya aku.

No comments: